Treceți la conținutul principal

Spitalul de jucarii



Am trait o experienta atat de frumoasa incat cuvintele imi sunt strangulate si orice incercare de a povesti imi pare ridicola.

Fara  figuri de stil si constructii complicate , purced la transcrierea gandurilor mele. Orice situatie , are o premiza.Doamna  educatoare de la grupa mica, Gradinita Penilla Iasi, mi-a lansat invitatia de a le povesti copiilor cum sa trateze jucariile cu blandete.
Asa se explica si poza in care sunt inarmata cu doua valize: kitul de prim ajutor si spitalul mobil!Zambetul afisat in poza e mai mult o grimasa, alimentata de emotia de a fi  in fata copiilor pentru a spune o poveste credibila si frumoasa.
Dupa ce m-am perpelit toata noaptea despre cum as putea sa captez atentia copiilor de trei ani, am reusit sa ii salut si sa le spun ca  sunt frumosi. Atunci mi-au zambit larg si am stiut ca totul va  fi  bine.Am simtit ca voi invata de la ei sa ma relaxez si am luat  loc pe scaunel, alaturi de ei.
M-am prezentat cu asistenta  mea, Zana, care a facut cunostinta cu toti copii si a reusit sa smulga un zambet si de la cel timid, si de la cel morocanos si de la cel mai vorbaret .Dupa ce am asezat Zana la culcare si copiii au invatat sa fie atenti si grijulii,le-am povestit copiilor despre spitalul de jucarii ! Foarte repede au reactionat si m-au informat ca ei au auzit doar de spitalul pentru oameni. Le-am povestit ca spitalul pentru jucarii este  locul unde ajung jucariile si papusile care au suferit accidente si care au nevoie de ingrijiri sau de reparatii.Le-am prezentat trusa de prim ajutor : ata, ace, foarfeci, nasturi , clestisori, carioci.Pe rand au pipait obiectele si au descoperit pentru ce le folosim. In spitalul mobil erau cazati : banditul Bob, Motanul supererou, pisica dolofana  si papusa Lily.Au invatat sa imbrace jucariile  cu grija si cu atentie si mi-a placut foarte mult ca au lucrat in echipe si au fost curiosi sa incerce.Au inteles cand le-am explicat de ce nu pot ramane aceste jucarii la ei si au acceptat  ca ele trebuie sa se intoarca la copiii care le-au trimis la spital pentru reparatii. Bucuria din ochii lor a fost si mai mare cand le-am multumit pentru ajutorul lor : cu manutele lor si cu inima lor plina de iubire au vindecat jucariile din spital!Au aranjat jucariile in spitalul mobil , le-au mangaiat si  am simtit ca mi-am atins scopul. Au fost atat de dragastosi, dragii de ei!

Am trezit-o pe zana pentru a-mi pregati plecarea . Atunci am auzit un glas de fetita:
' - Sunteti doctor de papusi! '
M-am topit cand am primit un buchet de flori si  m-am facut mica-mica sub imbratisarile lor: a fost o imbratisare de grup care a fost zarita din spatiu , asa o energie puternica si o iubire mare au fost in ea!
 Eu nu postez poze cu fetele copiilor pentru ca respect dreptul fiecarui copil la viata personala dar va rog, credeti-ma pe cuvant, imbratisarea a fost de basm !Daca nu am reusit sa va transpun cu rezumatul meu  'la grupa mica' , promit sa exersez treaba asta cu scrisul si exprimarea frumoasa!

Cu drag ,
Silvia- artizan de jucarii si content writer uituc si inconsecvent pe acest blog 

Postări populare de pe acest blog

A fost odata ca niciodata..

Despre inceputuri Ma las ghidata in actiunile mele de pasiuni: literatura, relatiile umane ,desenul si mersul cu bicicleta .Cred din suflet ca puterea unui vis imi da energie pentru viata de zi cu zi. In viata mea a m fost asistent social, copywriter si agent relatii cu publicul. Am invatat din fiecare experienta si m-au slefuit in omul care sunt astazi sa va povestesc despre visul meu : Decorello.  Povestea jucariilor si a papusilor Decorello a inceput cu un cadou pentru o persoana draga.Cu un zambet larg imi aduc aminte ca am croit primul meu sablon dupa un desen si am refolosit o camasa si o fusta din garderoba personala.Jucaria a fost un succes  iar pentru mine a functionat ca o incurajare. Am ales un nume:  'misslily,craftsandtoys'.Alegerea numelui in engleza a fost de impuls si a ridicat multe sprancene si multe intrebari . De aceea a venit si aceasta transformare in Decorello  , un nume mai scurt si mai usor de pronuntat. Sub efectul bulgarelui de zapada, sunt i